W ramach Projektu 8 Talentów, w lutym skoncentrujemy się na talencie matematyczno-logicznym.
Jak rozpoznać, że ktoś ma talent matematyczno-logiczny?
Osoby wykazujące się ponadprzeciętnym talentem matematyczno-logicznym z łatwością posługują się liczbami, kodami, wzorami, schematami. Lubią konkrety. Chętnie grają w gry strategiczne. W wolnych chwilach rozwiązują łamigłówki. Mają szczególną zdolność do znajdowania rozwiązań, wykorzystując rozumowanie logiczne – dostępne w zasadzie każdemu, ale nie każdemu z nas przychodzące z równą łatwością. Interesują się przedmiotami ścisłymi, gdzie niezbędna jest dedukcja i sprawne myślenie przyczynowo – skutkowe.
Dzieci o ponadprzeciętnym talencie matematyczno-logicznym wcześniej od innych zaczynają liczyć i rozumieć działania matematyczne. Z łatwością podejmują nowe matematyczne wyzwania. Wkładają niewiele wysiłku w zrozumienie coraz bardziej skomplikowanych formuł i łamigłówek. Lubią porządek i dbają o szczegóły, które dla innych nie mają znaczenia. Często eksperymentują, czerpiąc satysfakcję ze znajdowania rozwiązań w odkrywanych przez siebie obszarach. Chętnie obsługują komputery i inne urządzenia cyfrowe, nierzadko służąc pomocą dorosłym o mniej rozwiniętym talencie matematyczno-logicznym.
Osoby obdarowane ponadprzeciętnym talentem matematyczno-logicznym dobrze sprawdzają się jako inżynierowie, architekci, matematycy, informatycy, ekonomiści, finansiści, naukowcy, detektywi.
Jak chcemy wspierać rozwój talentu matematyczno-logicznego w lutym?
2 lutego odbyło się pierwsze wydarzenie wokół talentu matematycznego, pt. „Rozwijanie zdolności matematycznych i pomoc w trudnościach z matematyką”, które poprowadziła Zuzanna Simon, nauczycielka matematyki, muzyk i mama 6 córek.
Ponadto, zachęcamy do:
- przesyłania krótkich tekstów/ artykułów dotyczących odkrywania i wspierania talentu matematyczno-logicznego u siebie lub u swoich dzieci;
- rekomendowania książek, warsztatów, przedsięwzięć, które sprzyjają rozwojowi talentu matematyczno-logicznego;
- grania w gry, które rozwijają talent matematyczno-logiczny, takich jak szachy, warcaby, sudoku;
- zapraszania dzieci do aktywnego przeliczania w ramach czynności domowych, np. liczby jabłek w ramach 1 kg w różnych gatunkach, ważenia mąki, itp., a jeśli wybieramy się z dziećmi do sklepu, to angażowania ich w przeliczanie łącznej sumy do zapłaty i pilnowania założonego limitu oraz wszelkich innych aktywności rozwijających talent matematyczno-logiczny.
Z góry dziękujemy za każdy wkład w nasze lutowe dzieło odkrywania i rozwijania talentu matematyczno-logicznego.
Warto rozwijać ten talent u siebie i dzieci, bo dzięki niemu łatwiej nam będzie funkcjonować we współczesnym świecie, w którym tak wiele trzeba umieć przeliczyć i zakodować.
Życzymy Wszystkim owocnego czasu i otwartości na to, by dzielić się z innymi talentem matematyczno-logicznym oraz własnymi doświadczeniami w rozwijaniu go u siebie i innych!
A o Projekcie 8 Talentów
przeczytacie tutaj: