W ramach Projektu 8 talentów w kwietniu skupimy się na treściach i wydarzeniach wspierających i rozwijających zdolności wizualno-przestrzenne.
Jak rozpoznać, że ktoś ma talent wizualno-przestrzenny?
Osoby odznaczające się ponadprzeciętnym talentem wizualno-przestrzennym, chętnie rysują, malują, lubią bawić się kolorami. Często od dziecka z pasją projektują i konstruują – na początku zwykle proste struktury z klocków, które jednak z czasem stają się coraz bardziej skomplikowane. Takie osoby mają dobrą orientację w przestrzeni, dlatego są też często świetne za kierownicą. Myślą obrazami, więc nierzadko lepiej od innych zapamiętują twarze ludzi, odwiedzane miejsca czy oglądane filmy. Zwykle nie mają problemów z geometrią przestrzenną. Osoby o szczególnie rozwiniętym talencie wizualno-przestrzennym to architekci, graficy komputerowi, malarze, rzeźbiarze, stratedzy wojenni, twórcy gier planszowych, floryści, wizażyści, fotografowie.
Jak chcemy wspierać rozwój talentu wizualno-przestrzennego?
Zapraszamy do:
- udziału w szkoleniu on-line dotyczącym programu CANVA – cz.1 poziom podstawowy: sobota 1.04. godz. 17-18:30, cz.2 poziom wyższy: sobota 22.04. godz.17-18:30,
- udziału w warsztatach szydełkowych z pasjonatką szydełka, naszą kreatywną mamą Aleksandrą Żukowską – soboty 15.04. i 22.04. g.10-12
- udziału w webinarze nt. scenografii ze studentką ASP Zuzanną Polańską, która przybliży nam zawód scenografa – środa 19.04. godzina 18:30
- udziału w zajęciach plastyczno-przyrodniczych ze studentką ASP Patrycją Rymar, w czasie których dzieci wykonają projekt dekoracji donicy, która będzie podstawą do dalszej części zajęć – sobota 29.04 g.10-12,
- w nadchodzącym czasie zaproponujemy również udział w warsztatach kreatywnych dla dzieci prowadzonych przez architektów – szczegóły ustalamy i podamy je wkrótce wraz z zaproszeniem 🙂
- przesyłania do nas zdjęć/ plików z twórczością Waszą/ Waszych dzieci; pierwszymi rysunkami dzieci, ciekawymi stroikami świątecznymi, bombkami /ozdobami świątecznymi własnego wyrobu itp.;
- przesyłania krótkich filmików/ tekstów/ artykułów dotyczących odkrywania i rozwoju talentu wizualno-przestrzennego;
- przesyłania sprawdzonych sposobów na podnoszenie motywacji u dzieci i dorosłych do tego, by rozwijać talent wizualno-przestrzenny mimo różnych trudności, w tym wrodzonych czy nabytych dysfunkcji;
- przesyłania informacji o ciekawych wystawach w muzeach i innych ośrodkach kultury oraz innych wydarzeniach;
- przesyłania pomysłów na gry terenowe;
- zgłaszania Waszych pomysłów dotyczących warsztatów rozwijających talent wizualno-przestrzenny;
- dzielenia się kontaktami do osób, które np. malują ikony na zamówienie, są dobrymi fotografami, zajmują się jakimś rękodziełem, które warto, by ujrzało światło dzienne lub znalazło większe grono odbiorców 🙂
Z góry dziękujemy za każdy wkład w to kwietniowe dzieło odkrywania i rozwijania talentu wizualno-przestrzennego.
Mamy nadzieję, że każdy, kto włączy się w projekt, rozwinie skrzydła w ramach tego talentu, ale też z większą wrażliwością spojrzy na otoczenie i postara się je choć trochę upiększyć 🙂
Może ktoś po raz pierwszy przygotuje własnoręcznie stroik świąteczny?
Może ktoś zapisze się ze swoim dzieckiem na kurs rysunku, wracając do swojego niespełnionego w dzieciństwie marzenia, by nauczyć się pięknie malować?
Niech to będzie czas pomnażania piękna wokół nas!
Życzymy Wszystkim owocnego czasu i otwartości na to, by dzielić się z innymi talentem wizualno-przestrzennym!